2011/05/19

20110519

2 kommentarer:

  1. //
    Det ligger i kroppen och jag hatar det. Som solbrända blad innanför nyckelbenen som smulas sönder till damm när jag rör vid dem.
    Jag står vid bordet, fingertoppar mot skivan, som om de letade efter förankring, alldeles av sig själva.
    Du är tyst på dig stol. Musklerna i ansiktet förvridna, spända, som om du får ett nytt ansikte när ilskan river genom dig.
    Jag vill lyfta mina fingrar från bordet och släta ut dina kinder men bladen faller sönder i händerna,
    som aska.
    //

    SvaraRadera
  2. Se mig i ögat
    Titta på mig

    Jag ska säga dig
    vart du är på väg
    Där du är nu
    Där har jag varit
    Om du inte aktar dig
    kommer du att sluta som jag
    Snart är det din tur
    Minns att jag varnade dig

    När jag har räknat till tre
    är det för sent
    Allt är för sent
    Allt kommer att vara för sent

    Ett två tre

    SvaraRadera