2010/10/02

Senare gick jag dit men det fanns ingenting kvar.

2 kommentarer:

  1. Senare gick jag dit men det fanns ingenting kvar av den. Jag sökte i vrårna, men där låg bara grå dammtussar. Bakom boxningssäckarna, ingenting. På de slitna mattorna endast svettdoft i lager på lager. De röda fleecefiltarna i oordnade högar i mörkret i rummet dit jag går in efteråt. Jag letade lite till i ansiktena på människorna efter något som kunde minna om den. Men ingenstans fanns ens ett spår kvar av rädslan. Istället: rum för mig att vara den jag är i varje stund. Andas in, andas ut: här är jag. I varje stund.

    SvaraRadera
  2. Senare gick jag dit men det fanns ingenting kvar. Ja, jag vet. Obeslutsamheten är min största fiende. Det beska. Att inte veta. Tog jag rätt beslut? Jag vet fortfarande inte.

    SvaraRadera