2010/06/23

"Just därför åtrår jag honom så hopplöst."

ur "Lekplats" av Anna-Karin Palm

3 kommentarer:

  1. jag lever med en man. han är min. en fin en. jag tycker om när han visar vägen. jag tycker om att han tycker om mig.

    SvaraRadera
  2. det är om natten
    insikten kommer

    när man hör andetagen bredvid

    och inser
    att man inte kan leva
    utan dem

    SvaraRadera
  3. Han tar i mig med tillförsikt
    Och beslutsamhet

    Hans händer är ömsom lätta
    Ömsom hårda

    Han kysser mig av gammal vana
    Och med nyfikenhet

    Han kittlar mig lekfullt
    Och allvarligt

    Han rör vid mig retsamt
    Och kärleksfullt

    Han är i mitt allra innersta
    Och i min yttersta periferi

    Han är mitt allt
    Och just därför åtrår jag honom så hopplöst

    SvaraRadera